فرق غذای سگ و گربه چیست؟ تفاوت غذاهای مختلف گربه و سگ

سگ‌ها و گربه‌ها دو نوع از حیوانات خانگی محبوب هستند که بسیاری از افراد علاقه‌مند به نگهداری آن‌ها هستند. اما آیا می‌دانید که این دو حیوان دارای نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی هستند؟ تفاوت غذای خشک سگ و گربه در میزان و نوع مواد مغذی است که برای سلامتی و رشد آن‌ها ضروری است. گربه‌ها به عنوان حیوانات گوشتخوار، نیاز به مقدار بیشتری از پروتئین، چربی و املاح معدنی دارند. سگ‌ها به عنوان حیوانات همه‌خوار، می‌توانند از غذاهایی با کربوهیدرات بالا هم بهره ببرند. بنابراین غذای خشک گربه حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به غذای خشک سگ است. فرق غذای خشک سگ و گربه باید در انتخاب و خرید غذای مناسب برای حیوان خانگی شما مدنظر قرار گیرد. در ادامه به جزئیات بیشتر درباره تفاوت غذای خشک سگ و گربه خواهیم پرداخت.

غذای سبزیجات سگ و گربه

سگ‌ها با توجه به دندان‌های تیز و ساختار بدنی که دارند به گوشت نسبت به سبزیجات علاقه بیشتری دارند. بیشتر در مواردی که سگ‌ها دچار بیماری و یا حساسیت هستند غذاهای گیاهی برایشان مناسب است. شل شدن مدفوع، ایجاد مشکلات گوارشی، ایجاد خارش و تورم پوست از نشانه‌های آلرژی می‌باشد.

غذاهای خام سگ و گربه

معمولا سگ‌ها از غذای خام و نپخته استفاده می‌کنند، ولی ممکن است منجر به ایجاد مشکلاتی مانند انتقال بیماری یا انگل شود. غذای خام و استخوان برای سگ‌ها مناسب نیست، زیرا باعث آسیب رسیدن به معده، ایجاد مشکلات گوارشی، آسیب به گلو و دندان می‌شود. به همین دلیل گربه‌ها نسبت به سگ‌ها توانایی هضم غذای خام را بیشتر دارند، ولی مقدار زیاد آن مضر است و باید از غذای خانگی پخته و یا غذای خشک مخصوص استفاده کنید.

غذاهای مشترک سگ و گربه چیست؟

برخی از غذاهای سگ و گربه مشترک بوده که فقط مقدار آن متفاوت است. به طور کلی غذاهای خانگی و طبیعی برای سگ و گربه‌ها مناسب بوده و فقط حجم غذایی متفاوت می‌باشد. گوشت مرغ و گوسفند به صورت پخته برای سگ و گربه مناسب است و مواد مورد نیاز هر دوی آنها را تامین می‌کند.

آیا می‌توان غذای سگ و گربه را برای هم استفاده کرد؟

اگر گربه غذای سگ بخورد چه اتفاقی می‌افتد؟ غذای گربه برای سگ ضرر دارد؟ اینها سوالاتی است که امکان دارد در ذهن شما باشد. به دلیل متفاوت بودن ساختار بدن و سیستم گوارش سگ و گربه، نوع غذای این دو حیوان متفاوت می‌باشد. همچنین مقدار مواد و کالری مورد نیاز سگ و گربه با هم متفاوت است که با توجه به میزان تحرک آنها باید رژیم غذایی مناسب برای آنها تهیه کرده و از غذای مشترک استفاده نکنید. در مواقع مورد نیاز سگ ها می‌توانند از غذای گربه استفاده کنند ولی غذای سگ برای گربه‌ها مناسب نیست و باعث ایجاد مشکلات گوارشی و معده در آنها می‌شود.

آیا مواد تشکیل دهنده غذای سگ و گربه متفاوت است؟

معمولا مواد تشکیل دهنده غذای سگ و گربه یکسان است ولی مقدار آن متفاوت می‌باشد. با توجه به اینکه گربه‌ها به مقدار مواد غذایی بیشتری نیاز دارند، مواد غذایی ویتامین و پروتئین موجود در غذای آنها بیشتر است.

آیا باید مراقب باشید که سگ و گربه شما غذای یکدیگر را نخورند؟

ما جواب را داریم. همانطور که می بینید، تفاوت های شگفت انگیزی بین رژیم غذایی گربه ها و سگ ها و در نتیجه غذای آنها وجود دارد. از دکتر پرسیدیم دونا والتز، متخصص تغذیه ما، دقیقاً توضیح می دهد که چه چیزی در غذای سگ و گربه وجود دارد و چرا بین گونه ها معنی ندارد.

تفاوت اصلی غذای سگ و غذای گربه چیست؟

دکتر دونا والتز: گربه ها نیازهای زیادی به بسیاری از مواد مغذی ضروری دارند، در حالی که سگ ها می توانند با زندگی بسیار کمی سازگار شوند. بنابراین غذای گربه معمولاً سرشار از پروتئین، چربی، مواد معدنی و ویتامین است. غذای گربه برای دهان های کوچک کم است و کالری زیادی دارد.

بسیاری از مواد مورد استفاده در غذای سگ و گربه اگر یکسان نباشند مشابه هستند. مقادیر مورد استفاده برای تعادل غذا متفاوت است. به عنوان مثال، گربه ها گوشتخواران اجباری هستند و نیاز بیشتری به پروتئین، اسیدهای آمینه ضروری، اسیدهای چرب و بسیاری از ویتامین ها دارند. بدن آنها یا اصلا نمی تواند مواد مغذی مورد نیاز خود را تولید کند یا نمی تواند آنقدر سریع تولید کند که نیازهای متابولیک را برآورده کند. بنابراین می توان گفت که سگ ها می توانند بیشتر از غذای گربه ها را بخورند، اما گربه ها نباید غذای سگ بخورند. با این حال، برخی از مکمل های غذایی گربه برای سگ ها نیز خطرناک هستند.

خوردن جابجای غذای سگ و گربه چه خطراتی دارد؟

دکتر دونا والتز: گربه ها نسبت به سگ ها به برخی مواد مغذی تحمل ایمنی بسیار بالاتری دارند. به نظر می رسد گربه ها مسیرهایی را توسعه داده اند که به آنها اجازه می دهد سطوح ویتامین D را تحمل کنند که می تواند سگ ها را بسیار بیمار کرده و حتی منجر به مرگ آنها گردد.

به همین دلیل، غذای گربه ماهی یا غذاهای دریایی نباید به سگ ها داده شود.متقاعد کردن سگ ها برای خوردن چیزی کار سختی نیست. با این حال، چربی غذای گربه کمی بیشتر از غذای سگ است. سگ هایی که عدم تحمل چربی دارند نباید غذای گربه بخورند زیرا این یک علت شایع پانکراتیت و اختلالات گوارشی است.

غذای کنسرو شده گربه بیشتر از نظر منابع پروتئین حیوانی غنی شده است که بیش از حد نیاز برای سیستم بدنی سگ ها می باشد.