آشنایی بیشتر با گربه ها

گربه ها از چی بدشان می آید؟

گربه‌ها از یک غذای نامطبوع تا حد گرسنگی امتناع می‌کنند. با وجود باور عمومی، بسیاری از گربه‌ها تحمل لاکتوز را ندارند. به همین دلیل نباید به گربه شیر گاو یا گوسفند داده شود و باید برای تغذیه گربه از شیر خشک های مخصوص گربه که بدون لاکتوز هستند استفاده کنید.

ما میتوانیم لیستی از مواد خوراکی که ممکن است گربه شما از آنها متفر باشد را برایتان تهیه کنیم. از این موارد میتوان به کشمش، انگور، و همچنین پیاز، سیر و پیازچه، غذاهای مضر برای گربه‌ها هستند. انگور و کشمش می‌توانند باعث نارسایی کلیه شوند اگرچه دلیل آنها مشخص نیست. در عین حال پیاز و سیر ویرانگر دستگاه گوارشی گربه شما هستند و میتوانند باعث کم خونی نیز شوند.به دلایلی گربه‌ها واقعا از بوی مرکبات خوششان نمی‌آ‌‌ید.

گربه از صدای بلند، رقابت با سایر گربه ها برای غذا، فضا و خوردن داروهای درمانی، غذای فاسد شده، ظرف خاک کثیف و همچنین از تنهایی متفر است.

گربه چه غذایی را دوست دارد؟

بعضی گربه‌ها عاشق غذاهایی هستند که شما انتظارش را ندارید مثل زیتون و چیپس سیب زمینی و همچنین بعضی از گربه‌ها بوی کلر را دوست دارند.اگر گربه خود را در طول روز فعال نگه دارید او در طول شب بهتر می‌خوابد. اگر گربه خود را به طور آزادانه تغذیه نمی‌کنید، می‌توانید با دادن یک وعده غذای مهم شبانه، به خواب بهتر او کمک کنید.ثابت شده است که گربه‌های نر برای حفظ وزن خود به کالری کمتری نیاز دارند.

حقایقی در رابطه با علائم ارتباطی گربه‌ها

گربه‌ با شکل دم علامت سوال می‌پرسد: میخواهی بازی کنی؟

به گفته وایلد یک پلک زدن آهسته به معنی یک بوس بچه گربه است. این حرکت رضایت و اعتماد را نشان می‌دهد.

گربه‌ها دارای یک واژگان منحصر به فرد با صاحبان خود هستند. هر گربه مجموعه متفاوتی از صداگذاری‌، رفتار صحیح و رفتارهای مختلف را دارد.

گربه ها حداکثر 100 صدای مختلف دارند در حالی که سگ‌ها فقط 10 صدا دارند. گربه‌ها هنگام تماس مستقیم چشمی با آنها تهدیدآمیز به نظر می‌آید.

 گربه‌ها می‌توانند وقتی که صورت و بدن خود را به شما می‌مالند از شما برای نشانه گذاری قلمرو خود استفاده کنند و این به خاطر وجود غدد عرق و بوی آن است.

گربه‌ها ممکن است به عنوان راهی برای پایان دادن به رویارویی با حیوانات دیگر خمیازه بکشند.

خس خس کردن گربه‌ها یک روش دفاعی است نه تهاجمی. در واقع این بیان ترس، استرس و ناراحتی گربه‌ای است که تهدید شده که سعی می‌کند تا به شما بگوید: از من دور بمانید.

اگر گربه‌ها در جنگ با همدیگر هستند گربه‌ای که خس خس می‌کند آسیب پذیرتر است.اگر گربه شما با یک دم مستقیم و لرزان به شما نزدیک می‌شود این بدان معنا است که او از دیدن شما بسیار خوشحال است.

شاید باور نکنید ولی میو میو کردن روشی است که گربه‌ها منحصرا برای برقراری ارتباط با انسانها ایجاد می‌کنند.

وقتی گربه‌ای به پشت می‌افتد و شکم خود را در معرض دید قرار می‌دهد، این کار همیشه به معنی دعوت به مالش شکم نیست. گربه وقتی آرام است و اعتماد نشان می‌دهد این کار را می‌کند.

وقتی گربه‌ها با چنگال بسته به شما ضربه می‌زنند، آنها بازی می‌کنند و حمله نمی‌کنند.

وقتی سگ‌ها دم خود را تکان می‌دهند، ممکن است ابراز خوشحالی بکنند ولی این موضوع در مورد گربه‌ها صدق نمی‌کند. وقتی گربه شما دم خود را تکان می‌دهد، این روش به شما هشدار می‌دهد که از خط قرمز او رد شده‌اید.

هنگامی که گربه شما لبش را به لب شما می‌زند، این نشان دهنده یک حرکت دوستانه است.

سیبیل‌ها همچنین شاخه‌های خوبی برای نشان دادن خلق و خوی گربه‌ها هستند. هنگامی که گربه‌ای ترسیده سیبیل‌های خود را به عقب می‌کشد. اما وقتی گربه در حال شکار است سیبیل‌های خود را به جلو میبرد.

وقتی گربه شما دم خود را روی گربه دیگری یا روی سگ شما و یا حتی روی خود شما می‌اندازد، این به عنوان نماد دوستی است.

حقایقی در رابطه با رفتارهای گربه‌های دمدمی مزاج

در کشورهای خارجی برخی گربه‌ها در مراسمی به نام آلوگومورینگ، گربه‌های دیگر و حتی گاهی مردم را لیس میزنند و تمیز می‌کنند.گربه‌ها دوست دارند روی چیزهایی که بوی صاحبشان را می‌دهد بخوابند، مثل بالش‌ها و لباس‌های شسته نشده.همچنین گربه‌ها دوست دارند در سبد لباس‌ها بخوابند چون در طبیعت هم علاقه دارند که در جاهایی که سوراخ‌هایی شبیه این سبدها دارند بخوابند.

جالب است بدانید گربه‌ها معمولا وقتی خسته هستند به مچ پای شما حمله می‌کنند.اگر گربه خود را پیدا نکردید، باید داخل یک جعبه یا یک کیسه را بگردید، زیرا اینها همیشه از نقاط مخفی و مورد علاقه گربه‌ها هستند.گربه‌های نری که سعی می‌کنند به ماده‌ها برسند رفتار عجیب و غریبی از خود نشان می‌دهند.

بسیاری از گربه‌ها دوست دارند که موهای تازه شسته شده صاحب خود را لیس بزنند.رفتار دزدی در میان گربه‌ها غیر معمول نیست. آنها اغلب اشیائی مانند اسباب بازی حیوانات شکم پر و چیزهای دیگری که یادآور طعمه برای آنها هستند را به چنگ می‌آورند.

این گربه‌ها با خوردن آب از کاسه آبشان مشکل دارند و ترجیح می‌دهند از سینک ظرفشویی آب بخورند تا از کاسه آبشان.

رفتار شناسی گربه‌ های نگه‌داری ‌شده توسط انسان

انسان ‌هایی که در منزل‌شان از گربه نگه‌داری می ‌کنند، باید از طرز درست این مراقبت نیز آگاه باشند. گربه‌ ها موجوداتی درون‌گرا هستند، اما با این حال، می ‌شود احساسات و نیاز های آنان را از رفتارشان متوجه شد. رفتار شناسی گربه می‌ تواند برای انسان ‌هایی که گربه دارند، کمک بسیاری بکند. رفتار شناسی گربه، هم‌ زیستی بین انسان ‌ها و گربه ‌ها را بهبود می‌ بخشد. نوع ارتباط با این موجودات زیبا، دارای اهمیت بسیاری است. با شناخت علایق و زبان بدن گربه می ‌توان رفتار شناسی گربه را به‌خوبی درک کرد. رفتار هایی نظیر بوییدن، لیسیدن، چنگ‌ انداختن، گاز گرفتن و بالا یا پایین ‌بودن دم، زبان بدن گربه را شامل می ‌شوند.

کلام اخر

در آخر باید بگوییم این حیوانات دوست داشتنی خیلی زود به انسان‌های مهربان عادت می‌کنند برای همین با چند رفتار ساده گربه ی شما به شما علاقه مند می شود، هر چند برخی از گربه‌ها رفتار خاص خود را داشته و کمتر احساسات خود را نشان می‌دهند و یا نوع بیان احساساتشان فرق دارد که این امر ناشی از ژنتیک آنهاست نه بی‌مهریشان، هر چند برخی از رفتار‌های این فرشته‌های دوست داشتنی همچنان کشف نشده باقی مانده است ولی آن چیز که پیداست این است که بسیار حیوانات مهربانی هستند که برای هر انسان عاشق و حیوان دوستی، همدمی بسیار عالی می‌شوند.